Weer terug.....1

20 januari 2014 - Denpasar, Indonesië

Dat moment komt onherroepelijk en is niet zonder emoties. We hebben hier een mooie tijd gehad, veel gezien en beleefd. Hoogte- en dieptepunten. Maar het is ook weer heerlijk om naar huis te kunnen gaan. Dat had nog met enige vertraging kunnen gaan omdat ik zondagavond ongelukkig ten val kwam vanwege een natte marmeren vloer na een regenbui en ik die daarbij niet goed oplette. Ik rolde een meter omlaag wat trappetjes af en landde in het zachte gras. Het leed was echter al geschied. Ik moet bekijken hoe dit verder gaat.
Het is maandagochtend nu, 20 januari, de verjaardag van onze oudste zoon, proficiat kerel, het pakken gaat gestaag verder. Gelukkig is Malaysian Airlines ons goed gezind vanwege de hoge bagagekilogrens. Hoe kregen we anders onze Bali-schatten mee naar huis.
Dit wordt overigens een verslag in fases totdat we de sleutel van de voordeur in Baarn omdraaien. Dat zal niet eerder zijn dan dinsdag 21 januari rond de klok van 08:00 uur omdat onze vlucht, de MH 0016, pas om 06:35 uur zal eindigen op Schiphol.
We hadden hier een poesje geadopteerd. Zij was hoogzwanger toen we met haar kennismaakte. De worp hebben we nooit gezien en het blijft raden wat ermee gebeurd is. De laatste dagen had ze zich niet laten zien, maar vandaag lijkt het erop dat ze afscheid komt nemen. We verwennen haar met een zakje Whiskas in de hoop dat ze de maand leegstand overbrugt. Madé zal haar blijven voorzien van brokjes. De laatste was brengen we naar de wasserij en we nemen afscheid van de wasdames en de buurtjes. We steken ons in ons reiskloffie en ik moet weer sokken dragen en een lange broek. De koffers sealen we met tie-rips klaar voor transport. Dat transport verzorgt Ketut en daar wachten we nog even op.
Om 13:00 exact is hij er en hij stelt voor maar meteen te vertrekken want de president is op Bali en daarmee kunnen zo hele wegen worden afgezet, maar ook de luchthaven. Madé is ook gekomen en we nemen roerend afscheid. Op de weg is het rustig. Er rijden wel wat wagens geëscorteerd door de politie maar iedereen kan de politie inhuren voor een escorte. Wij vonden dat nog net niet nodig. Op tijd komen we op het nog nieuwe vliegveld aan.
We huggen met Ketut en beloven elkaar, ergens, weer te zien.
We moeten twee keer door een check, dus twee keer die domme riem uit mijn broek. De immigratie wil ons zien en we moeten ook nog even uitreisbelasting betalen. Na een uurtje hebben we het gehad. Dan word je langs allerlei winkels geloodst naar de vertrek-gates. Dit lijkt veel op dezelfde stoet winkeltjes die we kennen van al die tempels. Vooruit, nog één keer dan.
Om 15:55 kunnen we instappen richting Kuala Lumpur. Dit verhaal gaat eerder naar jou toe. Tot straks.

1. Jos van Putten:
    Goede reis verder.

Met groet,

Jos
  2. Alf:
    20 januari 2014
    Goede reis terug en pas op! Het voedsel dat hier in de winkels ligt is voornamelijk verpakt. Die verpakking kan je niet eten! verbaas je niet over de mensen; ondanks de luxe in dit landje weten de meesten er nog wel een chagerijnige tronie uit te wurmen... Sterkte hier!!
  3. Ria De Wijn:
    20 januari 2014
    Ik wens jullie een voorspoedige reis en behouden landing. Ik zal de blogs missen. Het waren mooie verhalen en ik vind het fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad. Maar als ik er over nadenk is het toch niets voor mij bij nader inzien.
    Tot het volgende verhaal. Groetjes uit het haagje.
  4. Anneke:
    20 januari 2014
    Hele goede reis en sterkte met de gevolgen van je onfortuinlijke duikeling!
  5. Horty:
    20 januari 2014
    Een goede reis en welkom in nederland. Hartelijk dank voor de reisverhalen,ik heb ze met veel plezier gelezen.
    Het zal wel even wennen zijn natuurlijk , maar thuis komen is toch weer fijn.
    Snelle beterschap van je voet George.
    Lieve groeten voor jullie van Horty.
  6. Ans:
    Dag wereldreizigers,
    Goeie reis terug en welkom in dit mooie land.
    Ben blij jullie weer gauw te zien.
    Liefs Ans