Geen bericht !

14 januari 2014 - Sanur, Indonesië

Als wij geen bericht ontvangen worden we geacht te denken dat het dan een goed bericht is. Maar dat doen we niet………….We willen toch denken dat er iets is. Is er misschien een terugval na zijn ziekte? Zijn ze zo druk bezig met overleven dat er geen blogje in zit? Misschien liggen ze wel allebei te schudden van de koorts op die koude marmeren vloer in de slaapkamer onder de airconditioning. Echt………. zo erg is het niet. Het is ook zo verdomde ver weg……..konden we maar even bellen. Maar dat kan ! Als je 081239645068 draait heb je Karin of mij.

Na uit het ziekenhuis ontslagen te zijn heb ik een lading medicijnen meegekregen. Maagbeschermers, peristaltiek opwekkers, pijnstillers voor de maag en nog een andere pijnstiller, maar het belangrijkste twee antibioticakuren; een van 5 en een van 7 dagen. Dat hebben we nu gehad, vanochtend ging de laatste pil naar binnen. Ondertussen hebben we wel geprobeerd de draad weer op te vatten. Kijkend ook naar het beschikbaarheidsschema van Ketut. Ook het weer de afgelopen dagen was ronduit warm en de transpiratie stroomt dan met straaltjes over de rug. Regelmatig verschonen en een verkoelende douche nemen is een welkome bezigheid. Ook een fietstochtje dat voor kunstmatige wind zorgt is een verademing. Maar verder komen we dan ook niet.  De dames van de Laundry zijn steeds weer blij dat ze me zien. Vragen waarom dat zo is kan ik niet want ze spreken geen woord Engels. Ook de gebarentaal houdt op na wat ronddraaiende bewegingen over de buik. Ik leg dan weer uit dat ik gelukkig uít het ziekenhuis ben. Ik hou het erop dat die blauwe ogen blijven trekken en als ik naast Maxima sta kan ik ook niks zinnigs uitbrengen…….maar ik geniet er wel van. Dat is in de ogen van die meiden te lezen, en ach…….het kost niks, waarom zou ik thuis blijven. Ook wandelen we naar het strand voor een kopje koffie en naar de winkels waar we kadootjes inslaan voor de achterblijvertjes. Maar er gebeurt verder niks of toch…… De chauffeur van de bemo die ons terugbrengt naar MD is uiterst verbolgen dat we niet 3 maar 5 duizend roepia betalen. Ik wil de markt niet verzieken dus ik hou voet bij stuk, maar voel me wel een klojo als ik me realiseer waar het eigenlijk over gaat. Vloekend zet hij ons eerder af dan we gepland hadden. Jammer. Die soepelheid mis ik dan net even.

We eten overigens iedere dag heerlijk. Bij Madu Sedana namen we zelfs een garnalencocktail vooraf en verdomd, hij kwam ook zo ongeveer als we voor ogen hadden. 7 Garnalen in een heerlijk sausje. Je moet de zaken wel relatief blijven zien. Voor € 1,35 mag je niet de Michelinster verwachten. Of die spaghetti Bolognese  die Karin gisteren kreeg voorgeschoteld was ook om je vingers bij af te likken. Er is werkelijk keus genoeg en nog genoeg te kiezen wat we nog niet geprobeerd hebben.

Verder brengen we de dag door met luieren, lezen, puzzelen, af en toe naar tv kijken, het BVN (beste van Nederland) en het prettige daarvan is dat er geen reclame tussendoor gaat.

Vanochtend echter hadden we gepland een bijzondere tempel te bezoeken en naar de vlindertuin te gaan. Maar afgelopen nacht werden we al uit ons bed geschud door hevig onweer en daarmee gepaard gaande regen. Even leek het op te klaren maar Ketut sms-tje al dat het een slechte dag zou worden en prompt daarna barstte het echt los. Rondom het huis hadden we er ineens een zwembad bij. De bodem leek de grote hoeveelheid water niet te kunnen verwerken, maar daar verkeken we ons op. Na een paar uur was het weer droog. Een dagje thuis was daarmee wel weer een feit. Wat in het vat zit………….. . Morgen weer een dag.

1. Jos van Putten:
    14 januari 2014
    Inderdaad morgen weer en dag. Het lijkt me verstandig even wat rustig aan te doen!
    Maar wel blijven genieten.

Met groet,
    Jos
  2. G.F. Bregman:
    14 januari 2014
    Zo'n mooi telefoonnr. maar het werkt niet. Jammer. Dan maar zo. Werden wel wat ongerust geen nieuwe blog te kunnen lezen, maar gelukkig: geen bericht is goed bericht. Geniet nog van de komende dagen, maar RUST is ook wat waard. Lieve groet vanuit de Stevin.
  3. George:
    14 januari 2014
    En als je er 0062 of +62 voorzet?
    De 0 voor de 8 mag dan weer weg. ;-)
  4. Ans:
    14 januari 2014
    Wat een regen, leuk het te horen kletteren, niet voor jullie maar voor mij lijkt het dichtbij.
    Nog wat rustig aan dingen doen de laatste week en ervan genieten.
    Kus Ans
  5. Els:
    14 januari 2014
    Gezellig weer wat van jullie te horen.
    Geniet nog van de mooie omgeving, voor je het weet is het voorbij.
    Bedankt voor jullie reisverhalen en de mooie foto's en filmpjes.
    Groeten Els
  6. Horty:
    14 januari 2014
    Hoihoi, weer een verhaal en ook nog een echte regenbui te horen. Dat was een leuk idee. Hier lijkt het meer herfst dan winter, maar misschien is dat voor jullie een prettige thuiskomst. Nog een plezierige week samen . En laat de Laundry dames nog flink genieten van je blauwe ogen.
    Liefs, Horty.
  7. Horty:
    14 januari 2014
    Bij het doorkijken van de blog bleek dat mijn reactie er niet bij stond, maar er moet iets fout zijn gegaan. In elk geval veel liefs van Horty.
  8. Erik & Ernie:
    Hi George en Karin,
    Ja geen bericht is goed bericht denken wij ook altijd als het stil is in de electronische mailbox. En slechte berichten zijn geen leuke berichten om te lezen, het maakt je machteloos zo op een afstand. Het blijft een dilemma als je over het wel en wee van vrienden op de hoogte wilt blijven.
    Een garnalen cocktail na je illegale inwoners ziekte is wel spannend hoor ! Kook, bak of pel, maar gekoelde maaltijden blijven spannend. Geniet ze aldaar en tot later,
    Erik & Ernie
  9. Horty:
    14 januari 2014
    Er gaat steeds iets mis. Sorry. Horty.