Nog even dit

31 december 2013 - Sanur, Indonesië

Het is gebeurd, de kogel is door de kerk, het heeft plaatsgevonden, dit was het dus, het is volbracht. En ik héb er toch van genoten……………zooo heerlijk.

Met het lood in de schoenen begaf ik me op weg deze ochtend. Ik had eerder al diverse afleidingsmanoeuvres voor mezelf verzonnen door nog een bak koffie in te schenken, te bedenken dat ik alles nog kon afzeggen, druk te doen met brieven te beantwoorden, enzovoorts, enzovoorts. Maar ik vond dat ik maar eens flink moest zijn en met een afgepast bedrag aan roepias op zak werd ik het avontuur ingestuurd.

“Het is de salon met de groene makkelijk zittende fauteuils in de etalage”, gonsde het nog door mijn hoofd. “En daar moet ik dan te koop zitten”, dacht ik nog. “Laat je sandalen wel buiten staan, dat is te doen gebruikelijk”. Ik stapte naar binnen en vroeg netjes of ze ruimte hadden voor een massage en een pedicure. Ze zette een  big-smile op en zei me met een lief stemmetje; “Off course, mister”. Ik dacht, ha, dat is voor de afstand. Ik mocht gaan zitten en kon kiezen uit een aantal drankjes. Het werd een ginger-tea. Die vond ik het beste bij zo’n behandeling passen. Er zou eerst gemasseerd worden en daarna gepedicuurd.  Toen werd me gevraagd welke olie ik wilde hebben. Uit de 8 soorten koos ik voor de jasmijn.

Het meisje dat het met me zou gaan doen was een Balinese van het stevigere soort. Niet onknap, grote sprekende ogen en een mond vol met mooie witte tanden. Ik kreeg een handdoek en een disposable zwart slipje aangereikt en kon me gaan douchen. Als ik klaar was mocht ik op het bed gaan liggen en kon ik haar roepen. In de tafel zat een gat en daar kijk je dan door, want je start op je buik. Je ziet dus geen moer.  Nou ja, onder de tafel hadden ze een groene schaal met oranje zand achter gelaten. De witte bloem die daar weer in stond maakte er toch een aardige compositie van waarmee ik het komende halfuur moest doen. Het licht ging uit en ik dacht, oe ! Ze vroeg of ik hard of medium wilde. Ik koos voor het laatste, je weet maar nooit welk een beul in haar schuilt.

Ik kreeg een sarong over me heen en mijn benen werden ietsje uit elkaar geschoven en ik dacht weer, oe. Later begrijp je dat soort zaken beter. Met straffe hand begon ze te duwen en te drukken op mijn schouders, rug, billen, benen en kuiten. Op zich al een aparte sensatie. Liggend op mijn buik dus en in dat zwarte gat kijkend kon ik alleen maar raden waar ze mee bezig was. Op een gegeven moment bedacht ik dat ze ongeveer óp me moest zitten als ik analyseerde wat ze aan het doen was en dacht dat het wel goed was dat ik geen ogen in mijn achterhoofd had. Behendig kneedde en masseerde ze alle delen van mijn achterzijde, dat deel steeds bloot leggend waar ze moest zijn en de rest keurig bedekt latend. Het kreunen liet ik achterwege vandaag, ze zou maar vreemd van me denken. Toch vroeg ze of het goed ging met me. “Are you oké, mister?” Alles was oké, zei ik dan. Dat ik soms de vreemdste standjes uit de Kama Sutra voor ogen had, hoefde zij niet te weten. Het was een weldadige ervaring, echt waar en ik werd steeds nieuwsgieriger naar het moment dat ik me om mocht draaien. Dan kon ik haar tenminste beter volgen. Alles was onder controle, gelukkig wel. Dat moment kwam snel, maar ook het zwarte met vocht en kruiden doordrenkte doekje wat ze op mijn ogen legde. Daar was over nagedacht, bedacht ik me. De teleurstelling was ik snel te boven. Ze ging gestaag verder met alle plekjes, bijna alle, goed onder handen te nemen. Het moet gezegd, ze sloeg niets over en de intentie waarmee ze te werk ging was om respect af te dwingen. Van m’n tenen tot aan m’n vingers, voor alles had ze aparte technieken. Ze sloeg er soms ook stevig op los en ik denk maar denken dat het erbij hoorde. Dat noemen ze een Deep Tissu Massage, zo stond later op de nota. Na ongeveer een uur mocht ik gaan zitten en ging zij achter mij op haar knieën zitten om mijn rug in deze stand nog even flink te bewerken. Allerminst zachthandig onderging ik haar passie. Het licht ging weer aan, “It is finnis”, zei ze en ik mocht me gaan douchen. Dat bewaarde ik liever voor thuis, de lucht van jasmijn wilde ik nog even vasthouden. Dat was het dan. Missie geslaagd. Een goddelijke ervaring rijker en het viel allemaal eigenlijk best wel mee.

Op naar het groene fauteuil. Mijn voeten had ik die ochtend al extra goed gewassen, maar nee, hier moest het nog een keer. Met zachte hand werden mijn voeten in een handwarm badje gelegd en liefdevol gewassen. Ik voelde me even Jezus. Ik dacht nog, hoe krijg je een uur vol door met mijn voeten bezig te zijn.  Meestal ben ik zelf met vijf minuten wel klaar.

Maar als ik opsom wat ze allemaal van stal haalde om die onderdanen van mij in de watten te leggen dan ben ik nog even bezig. Vijlen, knippen, schaven en schuren, zalven, masseren, weer wassen, weer kneden, er leek geen eind aan te komen.  In de andere stoel werd de eigenaresse van de zaak onder handen genomen met een manicure en met drie van die meiden om me heen die weinig Engels spraken voelde ik me steeds meer opgelaten. Ze wilde tenslotte weten hoe ik heette en het woord mister verdween meteen in de prullenbak. Ik dacht, dan zal ik maar meteen zeggen dat gisteren mijn vrouw hier geweest was voor een vergelijkbare behandeling. Zoekend wie dat dan geweest moest zijn kwamen ze tenslotte bij de goeie uit.  De eigenaresse, Sunay heette ze, vertelde me dat ze dan maar zou ophouden met mij verder te verleiden. Dat vond ik een goed idee en ik verzekerde haar dat er meer mooie mannen op de wereld rondlopen.

12 euro armer verliet ik tevreden en als herboren deze zaak. Ik kon het nieuwe jaar kwiek in de ogen kijken straks.

Ik wens je een gezellig Oud en Nieuw en geluk en liefde in 2014

1. Ria De Wijn:
    31 december 2013
    Ik had je toch meer een man van de wereld gedacht. Zo'n behandeling als jij beschrijft is heel normaal en een dergelijke nemen wij altijd als we naar de sauna gaan. ;-) Alleen zijn we dan het tienvoudige kwijt. Als ik jou was ging ik volgende week weer. Lekkellll
  2. Horty:
    31 december 2013
    Heerlijk heerlijk heerlijk! En je moed is ruimschoots beloond. Ik ben jaloers.

Horty
  3. Jos van Putten:
    2 januari 2014
    Met zo'n verslag maak je me echt jaloers! Ik begrijp dat je het nieuwe jaar inderdaad kwiek tegemoet gaat. Heel bijzonder. Ik hoop dat jullie er zo van blijven genieten.
  4. Liesje Koot:
    George wat een verwennerij ! Lekker genieten maar, maar Karin komt
    ook niets tekort als ik dit zo lees.
    Dikke kus voor jullie van ons Lies.
  5. Ans:
    2 januari 2014
    De volgende keer om een masseur vragen, kun je je beter ontspannen, ha ha.
    Groetjes Ans