Minder dan 48 uur.....

3 december 2013 - Utrecht, Nederland

Als het moment van vertrek dichterbij komt gebeurt er toch wel iets in mij. Heb ik alles wel opgeschreven wat ik mee had willen nemen? Zal ik die extra kilo kaas nou ook nog meenemen of niet?  Is de lader van de batterij van de camera ingepakt? Zijn de meeste schuldeisers op de hoogte dat ze even niet hoeven langs te komen? Lukt het me om leuk in te checken zodat die benen van mij 13 uur lang in bedwang te houden zijn?  Een vlucht van 13 uur, gut, hoe kom ik die tijd door.

Wachten tot de incheckdeur, 48 uur voor tijd, open gaat leek me geen optie. Die paar ideale stoelen voor langbeners zijn zo vergeven, dacht ik. Dus dan maar Malaysian Airlines gebeld. Nee .... heb ik, toch? De alleraardigste meneer aan de andere kant begreep mij volkomen. Ik had dat natuurlijk kunnen (moeten) regelen met de touroperator maar dit leek me voordeliger. Mijn naam en vertrekdatum was genoeg om meteen maar voor op alle vluchten (4, dus zowel heen als terug) de perfecte stoelen vast te leggen. " En naast u heeft u dan ook geen mensen meer zitten", zei de man geruststellend. Sommige mensen begrijpen mij zo snel. Later begreep ik dat deze service er alleen is voor frequently flyers. Maar dit vond ik ook goed.

We vertrekken donderdag om 12:00 uur met de MAS17 van Malaysian Airlines van Amsterdam  (EHAM) naar Kuala Lumpur (WMKK). Als ik het goed gedaan heb kun je ons met deze link van minuut tot minuut volgen. We zitten rechts, achter de grote vleugel, want uit ervaring is gebleken dat het achterste deel het vaakst heel blijft na een harde landing. Vandaar.

Je hoort weer van me als dat scenario is uitgebleven. Tot dan.

1. Freetje:
    3 december 2013
    Lieve Karin en George, ik wens jullie een heel goede en veilige reis toe en volg de reisverslagen op mijn tablet,
    Dikke knuffel,

Freetje
  2. Ria De Wijn:
    4 december 2013
    Goede reis en ik ben benieuwd naar de verhalen.
    Groetjes, Ria
  3. Jan en Marijke:
    4 december 2013
    Ik wens je een ruime reis toe. En natuurlijk ook verder al het goede. Sterkte met de laatste voorbereidingen. Zonnebrandcreme niet vergeten, he.
    Groet, Jan
  4. Ans:
    Hoi Zwager,
    Als ik lees dat je een perfecte plaats hebt en geen mensen naast je, heel fijn voor jou maar wat ongezellig voor je zonder mijn zusje naast je:-)
    Fijne reis en vooral genieten van alles.
    Kus, je schoonzus.
  5. Horty:
    4 december 2013
    Een goede reis en een heerlijke ontspannen vakantie.
    Brasa( =omhelzing) ,
    Horty.
  6. Jan en Marijke:
    4 december 2013
    nog één nachtje slapen in eigen bed en dan ...............................
    we wensen jullie een heerlijke tijd toe op Bali, een goede reis in "gemakkelijke stoelen" en gezond en volledig opgeladen weer thuis.
    Liefs van Marijke en Jan
  7. Erik & Ernie:
    4 december 2013
    vlieg ze en een fijne tijd zijn benieuwd naar jullie belevenissen, E&E