Ziekte, de finale

8 januari 2014 - Sanur, Indonesië

De taxichauffeur zei nog, toen hij Karin vanochtend uit liet stappen, dat ze wel heel goed verzekerd moest zijn als haar man hier verzorgd werd. Nou, dat klopt ook. Veel Balinezen kunnen zo’n verzekering helaas niet betalen en moeten andere middelen gebruiken. 4 uurtjes later stond ze weer buiten en………… ik mocht mee. In een ziekenhuis lig je als er een behandeling moet plaatsvinden die niet thuis kan worden uitgevoerd, of men zicht wil houden op een (genezings-) proces. Beide gevallen golden niet meer voor mij. Het artsenteam wist hoe ik verder behandeld moest worden en dat kon ook thuis. Dus met een tasje vol medicijnen mocht ik mijn biezen pakken. Een lichtelijke euforisch gevoel overviel me zeker. Maar ik was er nog niet, er moet nog hard gewerkt worden.

Nog enigszins slap van 5 dagen niet eten stapte ik in de taxi weer terug naar huis. Dat thuiskomen was vertrouwd. De buur-oma, die het zelfs niet meer interessant vindt zich van boven aan te kleden, was zichtbaar blij dat ik er weer was. Heerlijk, dat is nog eens thuiskomen. Verder gebeurt er die dag niet veel meer. Ik neem af en toe mijn rust en Karin zorgt ervoor dat sowieso duidelijk is wat de medicijnen doen en wanneer ze ingenomen moeten worden. Verder is het afwachten, aansterken. Gelukkig hebben we nog een paar dagen te gaan hier. Eerst maar eens naar de verjaardag van onze oudste kleindochter Rikke, die morgen 13 wordt. Voor dat ze naar school gaat kunnen we haar misschien even spreken.

Een korte aanvulling nog!

Het bleek geen Salmonella-infectie. Na verder zoeken, vannacht  nog, vond men een afwijkende CRP waarde van 335.7   i.p.v.   <10.5  en Albumin 3.7   i.r.t.   3.4-4.8.

Dat duidt op een ontsteking aan de longen en als zodanig word ik nu behandeld.

1. Jan en Marijke:
    8 januari 2014
    Fijn dat je weer naar "huis" mag. Gefeliciteerd met de verjaardag van Rikke. Alweer 13.
    We zijn blij voor je/jullie dat je weer verder kunt en we hopen dat er nog wat te genieten valt voordat jullie weer naar Holland komen en het opknappen niet al teveel vakantietijd in beslag zal nemen. Maar wat is het nu geweest ? Salmonella ? Fijne dag, geniet en tot horens.
  2. G.F. Bregman:
    8 januari 2014
    Toch salmonella of is de uitslag nog niet bekend?? Dit zijn echter wel de goede berichten, dat je weer "naar huis" mag. Bij Karin ben je in goede handen en het aansterken zal zeker z'n tijd nemen. Ook voor Karin is nu de rust weer wat terug. Lieve groet vanuit Scheveningen.
  3. Anne:
    Hallo George en Karin,
    Welkom thuis en wens dat je snel weer aansterkt. Goeie tijd samen. Lieve groet Anne
  4. Liesje Koot:
    8 januari 2014
    Wat fijn George dat je weer samen met Karin bent, ik dacht nog 'n week voor jullie daar, maar ik heb me vergist , jullie gaan 20 Jan. naar huis.
    Beterschap jongen !
    Liefs voor jullie uit Breda.
  5. Anneke:
    8 januari 2014
    Fijn, weer naar "huis"! Wat hebben de artsen nu gevonden? In ieder geval gaat genezing thuis meestal veel beter, zeker met de verzorging die jij zal krijgen! Fijn ook voor Karin! Beterschap en gauw weer genieten!
    Groetjes, Anneke
  6. George:
    8 januari 2014
    Een korte reactie van mij beschrijft wat het geweest is maar hoe ik eraan gekomen ben, we zullen het nooit weten?
  7. Horty:
    8 januari 2014
    Fijn dat je weer "thuis""bent en aan de beterende hand , ook voor Karin, die ook in de piepzak heeft gezeten kijkt me. Hoop dat je gauw weer fit bent zodat jullie nog prettige vacantie dagen hebben.
    Liefs voor jullie beiden,
    Horty
  8. Carolien:
    8 januari 2014
    Fijn dat je er weer uit bent. nu nog helemaal genezen en aansterken.
    Geniet van de dagen die jullie nog in Bali hebben.
    Liefs,
    Carolien
  9. Ans:
    8 januari 2014
    Lekker relaxen en je laten verwennen, dat gaat zeker lukken met dat meisje om je heen.
    Groetjes
    Ans
  10. Frans:
    8 januari 2014
    Fijn om weer berichten van jou te ontvangen, een goed teken.
    George, we hopen dat de medicatie snel aanslaat en de spanning er
    voor jou en Karin snel af is. Moet voor haar toch ook heel spannend zijn.
    Nu nog aansterken en bijtanken en eindigen met aantal fijne dagen!

Liefs,

Freni
  11. Anke:
    8 januari 2014
    Hallo samen, gelukkig weer samen thuis ,nog even en dan echt naar huis geniet, Groetjes Anke
  12. Jos van Putten:
    8 januari 2014
    Fijn om te lezen dat je het ziekenhuis weer uit bent. Nu aan de slag met de verdere genezing. en dan ook nog wat van Bali genieten.

Spoedig beterschap gewenst!

Met groet,

Jos
  13. Anke:
    10 januari 2014
    Lieve George en Karin,,
    Gelukkig is het duidelijk wat er aan de hand is. Veel liefs van lennart en mij