Ziekte vervolg

7 januari 2014 - Kuta, Indonesië

Het is alweer dag 5 dat ik me in moet laten met deze ongein. Het begint me aardig de.......uit te komen. Voor Karin is het ook niet makkelijk. Ze staat overal alleen voor. Soms hebben we het samen ook best moeilijk. Dit hadden wij ook niet gewild. Ik ben gedurende een dag op sommige momenten  wel oké, de meeste tijd ben ik aan het vechten tegen weer een nieuwe koorstaanval.  Die zijn anders dan dat ik gewend was uit Nederland. Ik ga hier enorm transpireren. Dan stroomt het met straaltjes van me af. Ik drijf dan letterlijk het bed uit. Zo'n matras hier heeft namelijk een plastic omhulsel, dat neemt niks op. Als de nurse ziet dat ik verschoning nodig heb, gaat steeds dezelfde procedure weer plaatsvinden. Nieuw hospitaaluniform, ik draag bedrijfskleding, nieuwe lakens en sloop. Een infuus met Panadol en een half uurtje later komt ze me enthousiast melden dat ik weer op 36.7 zit.

Dat gaat de hele dag door. Als de aanval geweest is kan ik even ademhalen. Die andere momenten voel ik me knap ziek, beroerd, slap en tot niets in staat. Dit is zo'n goed moment. Nu hebben ze al erg veel uitgesloten dat het kon zijn. Maar die koorstaanvallen hebben ze nog niet onder de knie.

Vandaag is besloten om morgen een bloedonderzoek te doen op een salmonella-infectie.  Omdat steeds meer alle symptomen daar op duiden. Zo'n bacterieinfectie, opgedaan door de onvoldoende doorgebakken sate die al de hele dag lag te wachten om opgegeten te worden, gaat men te lijf met een kuur. Wij hopen dat daar de oplossing ligt.

Er zijn ook wel leuke momenten te beleven. Zo kwam net Helga weer langs. Van de keuken. Welk diner wil meneer? Ze komt amper boven een tafelblad uit. Een glimlach van oor tot oor, iedere dag. Altijd vrolijk. Je voelt dat ze meeleeft, dat ze lief voor je wil zijn. Ik zou er nog veel van kunnen leren.

Nu ga ik even stoppen. Het is  op.

Inmiddels hier zes uur, bij jullie koffietijd. De dokter is geweest. Het laatste nieuws!  Hou je vast. Vandaag nog wordt bloed afgenomen. Op zoek naar een bacterie. Is de uitslag positief dan krijg ik een antibioticakuur. Is die negatief, dan ook. Ze gaan dan wel verder een scan, contravloeistof en dat gedoe. Bij die maag zit toch wat, immers.

Laten we hopen dat dat ook nog niet moet. Ik ga me storten op het diner van Helga. Tomatensoep met appelsap........na elkaar.

1. Wim:
    7 januari 2014
    Goed weer van je te horen. Je geniet van de mooie momenten welke naar we wensen talrijker gaan worden.
    Kop d'r veur.

Maria en Wim
  2. Maria van Karsen:
    7 januari 2014
    Fijn dat je zelf weer (even) in staat bent wat te schrijven George, wat een toestand allemaal, sterkte , ook voor Karin. Liefs hoor. Maria
  3. Horty:
    7 januari 2014
    Fijn om weer wat van je te horen, ondanks alle ellende. Houd goede moed, sterkte , leef met jullie mee, beterschap.
    Hartelijke groeten voor jou en Karin,
    Horty
  4. Ans:
    7 januari 2014
    Ja voor jullie allebei niet makkelijk, alles komt zoals het komt en het komt goed.
    Mensen zoals Helga helpen dan een beetje.
    Weer afwachten dus.
    Groetjes en liefs
    Ans
  5. Marieke:
    7 januari 2014
    Nou dat is een heel gedoe allemaal. Hoop voor jullie alletwee dat ze snel iets vinden en jullie verder kunnen gaan met lekker vakantie beleven.

liefs marieke
  6. Ria De Wijn:
    7 januari 2014
    Ik benijd jullie niks. De vakantie was toch heel anders voorgesteld. Alletwee de moed er in houden is het enige advies van deze kant. Wederom sterkte. Ik leef mee hoor.
    Groeten uit Den Haag.
  7. Jos van Putten:
    7 januari 2014
    Dit valt inderdaad erg tegen. Ik hoop dat er spoedig duidelijkheid komt over je gezondheidssituatie en dat je weer snel opknapt. Dit was niet de bedoeling.

Ook Karin veel sterkte gewenst.

Met warme groet,
    Jos
  8. Marion Bolthof:
    7 januari 2014
    Dit was toch niet bij de trip naar Bali inbegrepen hè.
    Ik hoop dat ze iets vinden en dat je goed herstelt.
    Sterkte voor jou en je vrouw.
    Computer groet van je collega Marion.
  9. Jan en Marijke:
    7 januari 2014
    Wat moeten we er nog aan toevoegen. We vinden het reuze sneu en hopen voor jullie beiden, maar natuurlijk voor jou in het bijzonder, dat ze nu snel vinden wat het is, want zo rol je van de ene dag in de andere. Jammer dat dit je gebeurd is. We wensen jullie allebei heel veel sterkte. Jij met je lijf dat je nu in de steek laat en jullie beiden met de stress.
    Lieve groeten van Marijke en Jan
  10. Liesje Koot:
    George alweer 5 dagen is dit aan de gang, dan mag er nu wel eens een
    einde aankomen , neem veel vitamine C , ik steek nog eens 'n extra
    kaarsje aan!
    Dikke kus voor jou en Karin Willem en Liesje.
  11. Henny:
    8 januari 2014
    Hoi george en karin wat een toestanden Gelukkig gaat het beter met je leuk de verslagen en de foto en van harte gefeliciteerd met rikke en tot gauw